Hondenbezitters laten zich horen
Hondenbezitters laten zich horen Foto: zandvoortsecourant.nl

Hondenbezitters laten zich horen

Algemeen
De grote zaal in het LDC was maandagavond te klein om iedereen van een zitplaats te kunnen voorzien. Meer dan 150 Zandvoorters waren naar de bijeenkomst gekomen die ging over de regelgeving rondom het uitlaten van honden, het weghalen van de uitwerpselen en het los laten lopen van de dieren op het strand.

Lichte paniek was er onder de organisatie, want met zo een reusachtige opkomst was duidelijk geen rekening gehouden. De bijeenkomst was bedoeld om te horen wat er leeft onder de hondenbezitters. Duidelijk werd dat vooral het uitlaten van de dieren op het strand, de manier waarop (los of aangelijnd) en het weghalen van de uitwerpselen prioriteit had. Voorstellen vanuit de zaal voor meer vrijheid voor de honden werden met applaus begroet. Men vond dat de huidige APV in ieder geval leidend zou moeten zijn met een uitbreiding met niet-aangelijnd uitlaten op gezette tijden op het strand en bij slecht weer ook in het zomerseizoen.

Meer hierover leest u in de Zandvoortse Courant van donderdag 23 juni (week 25)