Afbeelding

Uniek duet

Tijdens Hilbers’ Vismaaltijd was ik getuige van een uniek duet, uitgevoerd door Eric Leffers en onze burgemeester. Van Eric weet ik dat hij graag Nederlandstalige nummers zingt. Zo is hij inmiddels vaste gast tijdens het Hazes Meezingfeest. De burgemeester is ook muzikaal actief; hij speelt bas in de BrandNewOldTimers en op Koningsdag is hij vaste gast bij Van Kessel Live. Maar dat David met Eric samen een Nederlandstalig duet ging zingen, dat had niemand verwacht. Het blijkt dat David Eric tijdens zijn afscheid in 2025 beloofd had een keer samen met hem te gaan zingen. En dat gebeurde dus nu bij het visfestijn. Samen zongen zij uit volle borst ‘De Vlieger’ van André Hazes. Chapeau voor onze burgemeester! Ik nodig hem bij deze uit om dit te komen herhalen tijdens het Hazesfeest in oktober bij ’t Wapen… 

Zelfontworpen Oranjeshirtjes

’t Wapen van Zandvoort gaf vorige week een feestje voor de Vrienden van ’t Wapen. Die groep doneert jaarlijks een bedrag, dat Bri en Rob investeren in de zaak, zoals dit jaar nieuwe terrasstoelen en tafels. Als bedankje kregen alle vrienden dit keer behalve een feestavond ook allemaal een apart Oranjeshirt, ontworpen door Bri persoonlijk. Er waren twee varianten: Wapen’s Oranje Leeuw voor de mannen en Wapen’s Leeuwin voor de vrouwen. Barlady Rubi toont vol trots de achterkant van haar shirt…

Sandra happy in de raad

Bij het Wapenfeest liep ik Sandra Lissenberg tegen het lijf. Zij was er samen met haar mooie dochter. Sandra is een oud-collega van mij bij de Zandvoortse Courant, maar nu zit zij voor OPZ in de gemeenteraad. Zij vertelde me dat ze het geweldig naar haar zin heeft. Ze is blij met hun nieuwe wethouder Edwin Sibbel. “Hij is een prima keus. We gaan nog veel plezier aan hem beleven.” Sandra gaat ook, zo onthulde ze me, volgende maand weer Wapen Live presenteren. Dat heb ik vorig jaar blijkbaar goed gedaan, want Bri heeft me net weer gevraagd…” Naast het serieuze raadswerk een leuke afleiding, zo lijkt me. 

Geen dorp maar stad!

Zondag was ik een dagje in Monnickendam. Wat een leuk dorp… “Pardon, we zijn een stad”, zo corrigeerde een bewoner me door er lachend aan toe te voegen dat het wel de gezelligheid van een dorp heeft… Dat proefde ik ook. Allemaal mooie huisjes. Monnickendam deed me denken aan Volendam en Edam, die er vlakbij liggen. Lopend door het centrum vielen verschillende oude gebouwen me op en natuurlijk de vele watersporthaventjes. Wat een boten lagen er! Volgens mijn goede kennis Bram, die er met zijn Jenny vol tevredenheid woont, komen de meeste boten die er liggen niet van hun plaats. Maar in het hoogseizoen is er een en al activiteit op het water. Een opvallende plek vond ik De Waegh. In dit gebouw bevindt zich nu een prachtige brasserie. Heel sfeervol en gezellig!

Afbeelding
Afbeelding