10 juli 2017

Zaterdagavond een optreden van The After-Beatles met o.a. Ruud Jansen

British Festival groot succes

Afgelopen weekend vond de eerste editie van het ‘British Festival: in a great British tradition’ plaats in Zandvoort. Drie dagen lang konden bezoekers en bewoners genieten van het beste dat Groot-Brittannië te bieden heeft. En dat is dan ook gebeurd. De combinatie met prachtig weer heeft het hele weekend voor drukte gezorgd op het strand, de boulevard, het circuit en in het dorp.

De opening op vrijdagavond gaf direct de toon voor het weekend aan met optredens van een doedelzakband, het hijsen van de festivalvlag, een prachtig optreden van viervoudig BeNeLux-kampioenen Ballroomdansen, het ‘Top of the Pops’ festival in het centrum en een Classy Night in Holland Casino.

Gedurende de rest van het weekend konden bezoekers onder andere hun ogen uitkijken bij de classic car parades, een Royal Expo bezoeken, lekker struinen over de Britse markt, deelnemen aan een tennisclinic van Sjeng Schalken op Little Wimbledon of Alice in Wonderland bezoeken in de bioscoop om vervolgens geheel in stijl deel te nemen aan de ‘Alice’s Mad Tea Party’. Daarnaast zorgde het spectaculaire hondenrennen op het strand voor veel bekijks onder de vele bezoekers.


Tennisclinic met Sjeng Schalken op Tennisclub Zandvoort

Ook de culinaire kant van Groot-Brittannië werd niet vergeten. Met ‘The Taste of Britain’ op het Badhuisplein, een heerlijke Early Afternoon Tea, fish ’n chips, een Whisky tasting en tal van andere Britse gerechten en dranken, konden bezoekers in de horeca hun inwendige mens in ‘British style’ verwennen.

Behalve activiteiten en gerechten werden bezoekers ook in de aankleding meegenomen naar Groot-Brittannië. ‘Look Left’ letters bij zebrapaden, tal van festivalvlaggen bij ondernemers, twee Britse taxi’s en een Britse bus waar kosteloos gebruik van gemaakt kon worden, de prachtig aangeklede Britse etalages en niet te vergeten de welkomstborden bij de toegangswegen, waarop gewezen werd dat bezoekers de EU verlaten. Op een groot aantal locaties in Zandvoort konden bezoekers daarnaast de speciale festivalkrant meenemen, vormgegeven in stijl van de typische Britse tabloids.

Het ‘British Festival: in a great British tradition’ is het eerste evenement van Pop Up Zandvoort ‘nieuwe stijl’. Dit gaat uit van het DNA van Zandvoort van Zee: het vermogen om snel in te spelen op actualiteiten en (grote) merken onder het grote publiek te introduceren. Het karakter van Zandvoort komt hierbij naar voren door de connectie tussen strand, centrum, natuur en circuit te maken, waardoor een uniek aanbod voor de bezoekers ontstaat. 

Voor meer informatie over het ‘British Festival: in a great British tradition’ of Pop Up Zandvoort kijkt u op british-festival.co.uk.

 

 



Deel dit artikel via:

facebook

Twitter

WhatsApp

Email