07 februari 2017

Pop Up Zandvoort presenteert British Festival

Als VVV-directeur Lana Lemmens maandagavond even na acht uur de microfoon pakt, staat Brasserie Zin aan de Haltestraat helemaal vol met Zandvoortse ondernemers. Vanaf dat moment is het anderhalf uur lang muisstil in de zaal. Samen met Malou Postuma van de gemeente neemt Lemmens het publiek mee van Zandvoort naar Groot-Brittannië. De ondernemersavond is bedoeld om iedereen te enthousiasmeren voor de nieuwe manier om Zandvoort aan Zee te promoten en daarbij de handen ineen te slaan. En dat lijkt te werken.

VVV Zandvoort maakt samen met de gemeente deel uit van Pop Up-team Zandvoort. Pop Up Zandvoort is de ‘mindset’ achter de vernieuwde manier van promoten. Het idee is om vanuit Zandvoorts eigenheid gezamenlijk een uniek aanbod neer te zetten wat niet zo maar op te pakken is en elders aan te bieden valt. Voor Zandvoort aan Zee zit haar eigenheid in de kernen: strand, dorp, natuur en circuit. Volgens een vaste werkwijze bedenkt het Pop Up-team thematische concepten waarmee de kernen van Zandvoort met elkaar worden verbonden.

Tijdens de ondernemersavond lichtten Lemmens en Postuma een van die thematische concepten toe, het British Festival: in a great British tradition. Waar eerst argeloos werd gekauwd op de Engelse drop, aangeboden in schaaltjes op de statafels, werd langzaam duidelijk dat ook de dropjes onderdeel van het concept zijn. Het British Festival is een Pop Up-weekend dat helemaal in het teken van Groot-Brittannië zal komen te staan. En dat betekent meer dan alleen bolhoeden en oldtimers.

“Het gaat om 2.0 associaties”, zegt Lemmens. Postuma gaf voorbeelden: een Classy Party in James Bond-stijl in Holland Casino, een polowedstrijd op het strand of Shakespeare op het circuit. Alle mogelijke activiteiten van het evenement worden kritisch onder de loep genomen om te zien of ze wel echt binnen het concept vallen én of ze bij het DNA van Zandvoort aan Zee passen.

Het gezamenlijk doel is om een groot publiek naar Zandvoort te trekken en te bedienen met aanbod van grootstedelijke kwaliteit. Zo probeert het Pop Up-team bij ieder concept bijvoorbeeld een of meerdere grote (inter-)nationale merken te betrekken. Dat kan zijn om een deel van de organisatie op zich te nemen, het concept te promoten of om gebruik te maken van hun kennis en netwerk.

Na afloop liepen leden van Pop Up-team Zandvoort rond met uitdeelkaartjes waarop alle uitgedachte activiteiten voor het British Festival staan. De aanwezigen bleken enthousiast, kaartjes werden meegenomen en contactgegevens uitgewisseld. De boodschap is duidelijk: we gaan het doen, samen.

Iedereen die verhinderd was maar ook graag mee wil doen, is van harte welkom zich aan te melden via: popup@zandvoort.nl

 

‚Äč

 

 



Deel dit artikel via:

facebook

Twitter

WhatsApp

Email